.

Tror jag kommer att ta en blogg paus ett tag för att jag känner att jag inte riktigt har tid. Kommer kanske jobba lite med designen mer under tiden och när jag känner mig redo så kommer jag nog att börja blogga igen. :)

Planer för imorrn

Idag så har det inte hänt så mycket var till gropen en sväng med pappa och hunden och grilla lite annars har jag nog tagit det ganska lungt idag.

Imorgon åker jag och hämtar Emma vid 1 och sedan åker hon och jag till vår-marknaden och har det gött! Ska försöka att blogga lite mer, men imorgon får vi se om jag orkar.

Friday, 3h

Idag är det Fredag och det är så skönt för jag ärn nästan klar med allt för hela den här terminen! Har även ridit i tre timmar och fått hästen att verkligen gå i form så är så nöjd med dagen! Imorgon blir det att städa eftersom att på Söndag så ska vi ha visninge på huset! ;)

Lillebror

Efter skolan idag kom min älskade lillebror till skolan och jag visade honom runt. Han var även hos doktorn idag och fick veta att han har en inflamation i hälsenan och får inte belasta den för då kan den spricka. Efter jag visat honom runt lite så gick vi och fikade och sedan tog vi tåget hem! :)

Bilder från igår





Historia och Religion prov

Hade Historia och Religion prov och det gick jätte dålig och jag är så besviken på mig själv! Jag ahde pluggat en massa inför provet enligt de instuderingsuppgifter vi fått och sedan på provet kom det en massa frågor om grejer jag aldrig hört talas om och jag förstod ingenting! Så besviken försökte verkligen komma på vad det var men kom inte på något! Asså seriöst jag började gråta över ett prov föratt det var så frusterande! Men man får tänka på sånt till nästa prov...

Har precis varit ute och fotat lite :)



Nyklippt

Har kommit hem efter att ha klippt mig och har nu legat och solat i kanske 20 minuter. Har tyvärr ingen bra bild på håret men kan kanske fixa en, det blev ganska kort och rakt men jag är nöjd ändå!

Ni har blivit dåliga på at kommentera tycker jag, vad ska jag skriva mer om och vad ska jag skriva mindre om? Hjälp mig att göra bloggen bättre och kommentera! ;)

arkivbild

Plugg, plugg och ännu mer plugg.

Har jobbar klar med hemstudieuppgiften nu! Det känns så skönt så jag slipper sitta uppe så sent. Natalie har bestämmt att hon ska börja blogga igen och håller på att fixa sin design lite. Men kika in vettja! ;)

http://madebynu.blogg.se

Photoshop

Har skypat med Natalie i 4,50,04 minuter och har redigerat lite bilder jag tog nyss. Vad tycks? :)



iPhone skal

har precis kommit hem från att ha tränat och köpt nya grejer till telefonen. Träningen gick rätt så bra, var där en timme innan laget och körde lite styrka. Sedan kom dom andra och då sprang vi lite och körde ännu mer styrka.

Sprang inte all tre varven eftersom att jag fick ont i mina knän.

#instagram#

Följ mig på instagram ➡ alinaalarsen

Sidecut lines

Tänkte göra en video och visa hur man gör sidevut lines, videon blev inte så bra men den får duga + jag vet att jag ser jätte sur ut när jag flätar men jag var så konssentrerad och att gummisnodden och det andra jag visade på nära håll blev såddigt... :P
Bra Sverige man pratar.

Det tar endast ca. 2,7 minuter för att göra 1 fläta, förlåt om ni inte såg så bra för att mina händer var ivägen när jag flätade. Om det är något ni inte förstår så fråga gärna! :D

själv porträtt

Pappa hängde med och hjälpe mig att ta några självporträtt, så här får ni några bilder som pappa tagit! :)







Olivia

Förlåt att jag inte skrev något igår, men jag orkade inte eftersom att jag ridit 2 ridpass och var helt slut.

Igår så kom olivia hem till mig vid nio/halv tio och sedan så åkte vi till stallet och var där hela dagen. Min första lektion var klockan tre och vi skulle hoppa studs (fast det blev inte riktigt det). Men jag valde att rida en söt liten häst som heter Laban som faktiskt brukar vägra framför de flesta hindren men jag ville rida honom endå.

Det gick faktiskt rätt så bra förutom att han gärna ville sticka iväg framför hindrena och en gång så tvärnitade han så att jag flög av. Men det var ganska roligt endå, eftersom att jag alltid varit så rädd för att ramla av för att jag ska skada armen. Men det gjorde jag inte! :D

Andra lektionen gick inte så jättbra men det var roligt, vi jobbade med att ställa hästen på två olika volter. Jag fíck inte hästen så bra stäld eftersom att så fort jag stälde den inåt så ville den dra dit så jag fick räta på den hela tiden. Men sedan så red vi ut i skogen och mös lite!











Family Guy

Har kommit hem efter att ha varit och joggat och varit vid gropen. Joggningen gick super, vi sprang sammanlagt 4,5 km och jag joggade mästa delen! Så sjukt nöjd! (Y)

Efter det åkte vi till gropen så charlie fick bada och vi träffade några kompisar + deras hund. Det var kul att se hur deras lilla hund hoppade i vattnet för första gången med Charlies hjälp!

Rocklundaspåret

Nu har jag precis kommit hem från att jag var med Cassi och ska snart dra och jogga på Rocklundaspåret med innebandy laget. Försöker ladda ner lite musik till min nya mobil men det går inte så bra.

Efter träningen hoppas jag på att vi kan åka till gropen och bada med vovven! :)

Cassandras place

Nu blir det att åka och sova hos cassandra och imorgon blir det till att dra ut med laget och jogga 👍

@mobilblogg

Sitter och äter frukost just nu, snart blir det att åka till skolan. Känner mig faktiskt ganska taggad eftersom att jag hunnit med det mesta! :D

grillat

Var hemma ensam igår och hade lite tråkigt så jag bestämmde mig att göra en överraskning tills mamma och pappa + lillebror'n kom hem. Så det blev att laga mat eftersom att jag gillar det gör mycket, och så fick jag en skit bra idé om att grilla (fast jag aldrig gjort det) Så jag ringde pappa lite diskret och frågade hur man gjorde. Såhär beskrev min pappa det på sin facebook;

Hej vänner,
Fick följande telefonsamtal från min 13-åriga dotter som är ensam hemma:
"Hej pappa, var har vi tändvätska?"
Lite fundersam blir man och inget riktigt svar får man. "Ingen fara pappa, jag har ställt en stor hink med vatten bredvid så jag kan släcka om det skulle börja brinna."
Hmmm ska man bli lungnad och tala om var tändvätskan finns eller bli mera orolig och förbjuda?
...
"Det är lungt pappa, jag hittade den. Hej då."
???? :-()????
Ok, tänker jag, hon får lite svängrum så får vi se hur det går (med hus och hem som insats :-)).

I alla fall, jag började grilla och det gick rätt så bra, grillade någonting som jag inte vet vad det heter. Till det så blev det en grönsakssallad med coscos och till efterrätt blev det cépé med glass, bär och chockladsås. :)







Plugg

Sitter hemma och ska börja plugga lite grann till kursen. Annars har dagen varit rätt tråkig eftersom att vi haft en massa föreläsningar och labbar men nu får jag jobba lite i min egen takt! :)

Seriedressyren 2012 LC:1

Igår så sovde ju jag över hos Mikaela så imorse så tog vi en sväng och gick innan frukost. Sedan var  vi ute och solade ett tag + tittade på film, sen kom mamma och pappa och hämtade mig för andra delen av seriedressyren.

Innan jag skulle tävla var jag inte lika nervös som igår eftersom att jag kunde banan bättre nu och visste vad jag skulle förbättra, men jag trodde verkligen inte att jag skulle få rosett eller någon bra placering. När vi är där utanför och väntar så säger dom att jag och till ska få komma in i ridhuset igen. Sedan så säger dom att jag kommit 3:a och jag får en rosett!

Jag är så sjukt glad så ni får en liten video på delar av ridningen, inte så bra kvalité eftersom att det är filmat från en mobil! ;)





Del 1

Har så mycket att berätta så jag delar upp det i två delar. Det började igår då första delen av seriedressyren va, jag var sjukt nervös eftersom att det var första gången jag tävlade i dressyr. Men min kompis Tova var där och hjälpte mig!
Självaste ridningen gick jätte dåligt, jag red fel men domarn lät mig köra om den delen jag red fel och jag fick inget minus poäng. Förutom det så gick det rätt okej! Fick sammanlagt 146 poäng.









Justera ljuset



En blomstrande kungsträdgård

Två bilder till från Kungsträdgården i Stockholm! önskar att vädrat var lika fint som det var då, nu är det bara mulet och tråkigt ute! :/





Stockholms gator

Har tråkigt nu medans jag väntar på att vi ska iväg till stallet, så jag passar på att redigera lite bilder. Kommer fler snart när jag har fixat till dom ;)

Tagga dressyrtävling

Är färdig att åka till dressyrtävlingen, tyvärr så börjar den inte förren klockan fem så får vänta ett tag. Men jag är sjukt nervös eftersom att detta är min första dressyrtävling!
Efter tävlingen så drar jag till Mikaela och stannar där över natten och sen så blir det 2 delen av dressyren imorgon.
Kommer nog inte att kunna blogga mer under helgen eftersom att jag har så fullt upp. Bilderna från dressyren kommer ni att få på Måndagen! ;)





Foto: Pappa     Kamera: Canon EOS 600D      Redigering: -

Svar på kommentar



Svar: Jag använder min plattång när jag lockade hennes hår och tack så mycket! Tyvärr så kan jag inte riktigt "länka" om det var det du ville på den näst sista frågan eftersom att jag inte riktigt förstog vad du menade ;)

Fiskebensfläta

Har precis kommit hem efter att ha varit i stallet och fått ett blodsockers-fall. S jag har lite tråkigt och är rätt så trött. Men jag tänkte berätta lite om vad vi gjorde första kvällen i Falun. ;)
Vid klockan sex på kvällen så duschade jag, Vilma, Andréa, Sofia och Emma. Efter det så ville dom att jag skulle fixa deras hår, så jag fönade alls hår och sedan lockade jag Vilmas och Emmas hår + gjorde en ganska bra fiskebentsfläta på Andréa! :)

Ser nu att det är typ storm ute och träden blåser typ omkull ;o





Ny design



Yes, you seen right! Har gjort om min design och header. Är fortfarande inte riktigt nöjd och jag har så dålig fantasi så jag kommer inte på något bättre. Men den får vara tills jag kommer på något. Hur tycker ni att det blev och har ni några bra idéer på hur en snygg design skulle kunna se ut? :)

Skärpa

Hej, har lite tråkigt hemma just nu så jag tänkte förklara hur man fixar skärpa på sina bilder. Tänkte även visa hur man fixar skärpa på ett specifikt ställe om man skulle vilja det ;)

1. Du börjar såklart med att öppna den bild du vill redigera, sedan så går du in på Enhance. Längst ner på fliken så står det Adjust Sharpness.



2. ni klickar på Adjust Sharpness och sedan så bestämmer ni själva hur mycket skärpa och så som ni vill ha!




3. Om det är på ett speciellt ställe ni vill ställa in skärpan så klickar ni på Markera och väljer sedan om ni vill ha skärpan kvadrat format eller i en cirkel. Sedan när du markerat en del där du vill ha så är det bara att gör samma sak som tidigare. Här nedan har jag gjort skärpan extra tydligt så att man ser skillnaden.



Photoshop

Har fått några önskemål om att jag ska ge lite tips på hur man redigerar olika grejer i photoshop. Själv så använder jag photoshop elements 9 och tänkte kolla om det var något speciellt ni ville veta hur man gör i photoshop? Kommentera bara isåntfall!

I helgen så blir de dressyrtävling men trodde inte att det skulle bli tidigare idag, men det verkar bli av ändå!

Noppar ögonbrynen



        Det gör hur ont som hällst! Men det blir ju snyggt sen så ;)
~pöss

Do you still believe in fairtales?


                                                                                            Pluggat som bara den, eller?


Har nu bestämmt mig att jag ska vara med på Dressyren i helgen, ska anmäla mig imorgon om det fortfarande går! :) Nu blir det att chilla framför tv:n och redigera lite biler i photoshop, någon som vill ha header? :D

Tyck's?



                                                                                                       Bättre/sämre
 

 
Det var ju ett tag sedan jag bytte header och lite andra grejer här på bloggen, men hur tyckte ni att det blev? Själv tycker jag att det blev okej, men det känns som om något saknas. Någon som har bra idéer? :)

Boyfriend

För er som inte redan sett

Dressyrpass 5 Maj

Hade dressyrpass med Elina idag, gick rätt så bra. Vi jobbade med öppnor och slutor och det fanns en del att jobba med men tillslut så fick vi till det! :D Min kompis som var i stallet lovade att komma och ta några bilder, men hon kom aldrig. Så tyvärr får ni inga bilder på när vi red.

I helgen så tror jag även att jag ska tävla LC i dressyr, men vi frå se



homies

Saknar mina homies, har inte träffat dom på länge! Imorgon blir det skola (tråkigt, känner inte för skolan.) men ser ändå framemot det för mina vänner är där! Men nu blir det att gå ut och springa!

Emma & Ebba får bjuda på bilderna



Chill

Är hemma idag eftersom att vi har hemstudiedag, fett chill broor. Ska nog gå ut och springa idag och sen vid 3 kommer pappa och hämtar mig till ridningen.

Tror att vi ska hoppa! :)

Nydesignat



Nya textstilar

Laddade ner några nya textstilar, Vad tycks?

Headers/min överraskning

Har nu kommit fram till att jag ska börja sälja headers, kanske blir designer senare. Hur Designen ska se ut bestämmer du själv, du ska bara fylla i mallen nedanför. Du kontaktar mig via facebook/kommentera här på bloggen eller maila min hotmail [email protected]. Några exempel på headers;

Enkel förklaring hur den ska se ut:
Vilka färger du ska ha och vart de färgerna ska vara:
Vilka bilder du ska ha (länka till facebook eller skicka dom):
Vart ska bilderna vara och hur ska dom se ut (utklippta, redigerade m.m):
Ska det stå något och vart ska det stå:

Det kostar inget förutom en länkning på eran blogg! :)




Hoppning med Zara

Idag så hadde Ebba hopplektion med Zara, tyckte det gick jätte bra för henne! Sen så hade brorsan match så åkte och tittade på hans match som tyvärr blev 12-1 till Köping tror jag :/
Nu så håller jag på att fixa en överraskning till er, men ni får veta mer om det senare idag eller imorgon!

Ebbson babe

Sitter med Ebba vid datorn och ska sova här, imorgon blir det att följa med henne till stallet och fota lite!

Lite fina bilder på bästa broor från idag, puss på dig Ebba!



Säleen

Var tidigare idag hos några vänner och åt middag hos dom medans hunden plaska runt i mälaren och såg ut som en jävla säl!

Min finaste säl, inte mobba!



Drar till Ebba

Håller på att göra mig i ordning, ska först till ett par vänner och sedan drar jag till Ebba! Skriver mer sen! ;)

Falun

Är nu tillbaka från Falun! Det var ganska roligt, hade inte så många lektioner som jag trodde!
thaats tha shiit. Jag gjorde iaf ett gosudjur på slöjden, på hemkunskapen så gjorde vi soppa och bröd som blev riktigt bra. Tog en massa bilder som kommer att komma lite rullande med tiden, som med Stockholms bilderna!

Om någon inte vet vad man gör i Falun, så kommentera så förklarar jag! Och som ni märker så är det soligt och sommrigt ena dagen och andra dagen så var det fullt med snö.

















Förlåt om det blev för många bilder

4th

Imorgon åker jag till falun, kommer tyvärr inte kunna att blogga tills på Fredag då jag kommer hem eftersom att vi inte får ha med datorer. Men så fort jag kommer hem så bloggar jag en massa och så får ni en massa fina bilder att titta på och då vill jag ha en massa fina kommentarer att läsa!





Sky view

På förmiddagen igår så åkte vi tunnelbana till Globen Arenan och åkte i en så kallas Sky View. Det tog ungefär 25 minuter att åka upp och sedan ner igen för den 85 meter höga arenan. Eftersom att solen sken som bara den så blev det hur varmt som hällst så jag mådde lite illa, men det var jätte bra utsikt! :)





Sista April

Igår så var det ju den sista April så i Stockholm så kom det en häst parad med an massa musik m.m Så jag passade på att ta lite bilder. Efter ett tag så var det en häst som absolut inte ville gå på led så den gick och viftade med rumpan uppe i luften.







Kärlek till vädret

Har precis varit ute och solat efter att ha kommit hem från Stockholm! Det har varit super mysigt där borta och jag har fotograferat en massa. Både i förgår och igår så var vi på Gröna Lund och åkte en massa karuseller, åkte även fritt fall tilt! Höll seriöst på att dö när man var högts uppe och man visste att man snart skulle åka ner.

Det kommer att komma lite bilder allt eftersom...





RSS 2.0