Hej tomte gubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara

Fråga inte om rubriken för jag vet faktiskt inte vad jag skrev ;O
Nej men har varit på Cityfestivalen med Mikaela, vid 6 tiden så kom Jonathan ner och hände med oss lite sedan träffade vi några söta killar somäven hände på. Men mikaela försvann någon gång vid sju, så jag vart ensam kvar med killarna. (Y)
Köpte även ett nytt skal men det får ni bild på imorgon
 

Love yourself

Hejhej! Åker nu till Mikaela, ska ränna runt på stan på cityfestivalen. Någon mer som ska dit? Nejmen efter det så drar vi hem till mig och hittar säkert på något skoj i Ransta, men vi får se.. Skriver nog mer ikväll om inte jag har alldeles för fullt upp.
 

There Is a Heaven, Let's Keep It a Secret

Mamma kom precis hem och hade med sig vanilj kräm och jordgubbar! Det var såååååå gott!  U Rock!

Home sweet home

Har varit hemma hela dagen och tagger för imorgon! Fick något litet ryck nu när jag var hemma och lekte lite modell... dafuq?
Haha jaa, så vad tyck´s?

Cityfestivalen

Har haft en så jävla chill dag! Först så var jag hos sjukgymnasten och han sa  att det såg bättre ut i knäna. Sen så drog jag och Mikaela ner på stan och bara gick runt lite på cityfestivalen. Träffade Jonathan sen och åkte typ några små fyrhjulningar eller liknande. Var hur kul som helst! Måste verkligen skaffa en, eller nej för den kostade typ 76 000 spänn. Träffade Anton och några andra precis innan jag var tvungen att åka hem. Tittade sedan på när Mikaela tränade en kort stund och träffade Oscar. Nej men jag hade verkligen jätte trevilgt, så tackar er så mycket som gjorde min dag!
 
 
Två bilder från idag
 Foto: Mikaela & Jonathan/Redigering: -

If not now, when?

Förlåt för lite dålig uppdatering. Har varit och sovit över hos Mikaela och haft super! Kollade på fotboll på kvällen, tyckte rätt lag vann... eller nej det gjorde jag nog inte. menmen. Tyckte det sög att Ronaldo inte fick ta en straff!
 

Skinny Love

 
Ja som sagt så har han inte riktigt musklerna och så, men det kommer nog så småning om! ♥
+ jag vet att min han inte riktigt var knuten och så men var så fokuserad på att hålla honom igång

Dancing in the rain

Har varit ute i solen/regnet och tränat Dzintars. Det var rätt så chill men ena stigbygeln var sönder så jag tappa de den hela tiden men det gick rätt så bra ändå! Han bjöd verkligen framåt i slutet av passet.
 
Ni kanske får en video senare på när vi rider.
 

Frågestund

 
Tänkte ha en frågestund nu när jag börjat bli lite mer aktiv här på bloggen. Svarar ärligt på alla frågor förutom dom omogna och opassande frågorna. Så fråga bara på! ;)
Tänkte även att den som ställer flest frågor kommer att få en länkning här på bloggen, så fråga på bara!

Ny design

Har n fixat och trixat lite med bloggen för att få den lite i ordning. Designen som jag har nu är jag sjukt nöjd med men vad tycker ni om den? Vad är bra och vad är dåligt?

Me Gusta

+ en massa andra saker som 6-pack -♥

Tea Cup

Idag började dagen med att jag vaknade vid sju för att åka med pappa in till Västerås, där inne satt jag och jobbade lite i photoshop och sedan var det att dra till sjukgymnasten. Fy fan vad jobbigt det var för knäna asså, höll typ på att dö! Nej men nu sitter jag här hemma med en te kopp i handen efter att ha suttit på mammas jobb i flera timmar eftersom att ingen ville komma ner på stan för att det regnade för mycket. ♥
 
 
 

Bokeh

Fototips: Bubblor

Hej, jag tänkte snabbt visa er hur man kan på ett enkelt sätt ta kort på bubblor. Det finns säkert flera olika tekniker man kan använda för att ta kort på bubblor, men jag använder mig hälst av denna.
 
1. Börja med att ta fram ett glas och sedan någon kolsyrad dryck (beroende på vilken färg du vill jobba med). Ju mer kolsyra, ju mer bubblor får du!
 
2. Ställ glaset mot ett fönster så att man får ett naturligt ljus och häll sedan i drickan i glaset. När du ska fota bubblorna kan du använda nästan vilket objektiv som hällst, men jag skulle nog föredra macro-objektiv. För att få bäst kvalite när du fotar bör du använda ett stadigt stativ. Använd även manuell fokus och ta några provbilder så du vet vart du ska ha din fokus.
När du tar bilder så va inte rädd för att ta massa bilder, utan det är bara bra! För ju mer bilder du har ju större chans har du att någon blir bra!
 
3. Sen när du har tagit dina bilder är det bara att ladda över dom på datorn och redigera dom så som du vill ha dom! På dessa två bilder har jag ökat kontrastet, lagt på mer skärpa och lagt på en blå ton.
 
Hoppas det kom till nytta och att ni lärde er något! ;)

Midsommar

Har varit och firat midsommar hos homies och haft sjukt kul! Förlåt att det inte blivit så mycket bilder och inlägg men har haft så mycket att göra.
 
 

Sommarlov !

Hade skolavslutning idag och efter det drog jag ner med mina homies till stan och chilla lite. Nu har man sommarlov och har typ inget att göra, men imorgon blir det till att åka till Skinnskatteberg (?) för att rida. (Y)


Skolavslutning

Idag hade min lillebror skolavslutning så passade på att ta med min kamera så tog lite bilder. När vi var inne i kyrkan och det var som allra tystast och ska resa oss upp så ramlar jag på något sätt såklart av stolen och så lät det som fan i kyrkan. Det var så sjukt pinsamt!

Nu sitter jag och snackar med snyggaste Ricky och redigerar lite bilder ;)



Min natthumor

Asså HAHAHAHAHAHAHAHA. Låg och tittade på den i natt med Klara och garvade seriöst ihjäl. Roligt värre, eller? :P

dentiondejuni

Och lite bilder på Klara





|Canon Eos 600 D, Standad 18-55mm|
Foto och Redigering: Alina Larsen

I Feel Uncomfortable With Your Clothes, So Pleas Take Them Of.

Åkte till Klara igår kväll och sovde hos henne. På kvällen tvingade hon mig att se en skräckfilm, typ case 39 så jag höll typ på att dö. I alla fall så gick vi ut idag och tog bilder och så fixar vi våra bloggar lite grann. Så jag tänkte visa er några utav bilderna.
Vad tyck´s om den nya headern och designen? :)




|Canon Eos 600 D, Standad 18-55mm|
Foto och Redigering: Klara & Me

Sista lektionen

Igår så hade jag sista ridlektionen och det var rätt så roligt. Vi hoppade i två timmar och det gick rätt så bra! En kvinna som bor precis vid ridhuset och äger två privat hästar i stallet har en jätte söt labrador valp som påminner om våran älskade hund.




|Canon Eos 600 D, Standad 18-55mm|
Foto och Redigering: Alina Larsen

Dressyren

Ja det här blir då tredje inlägget, sist i programmet på Strömsholm så var det kval till VM för unghästar i dressyr. Var riktigt intressant att se och man lärde sig en del! Ni som aldrig varit på ´Strömsholms tävlingarna och är hästintresserade borde absolut åka dit, och ni som fotograferar som jag. Åk dit för där har ni hur mycket som hälls att ta kort på och man lär sig riktigt mycket om hur man ska behärska kameran när man tar bilder i fart! ;)

Bilderna blev inte så jätte bra eftersom att jag var alldeles för skakig i handen och hade ingen bild stabilisering i objektivet.







|Canon Eos 600 D, Sigma Lens 75-300mm|
Foto och Redigering: Alina Larsen

Strömsholm

Efter fälrttävlan så var det tal och sedan någon ganska häftig uppvisninge om vad hästar användes till förr i tiden. Ryttarna var sjukt skickliga och hästarna bara rusade fram och tillbaka!





|Canon Eos 600 D, Standad 18-55mm|
Foto och Redigering: Alina Larsen

Den 6 Juni

Shaa, är hemma efter en hel dag på Strömsholms tävlingarna. Har haft super roligt  och har tagit en massa bilder som jag har att visa er men det blir nog för många att ha i ett inlägg så jag delar nog upp det i två eller tre inlägg. Det var riktigt kul att se dom rida men tyvärr så han jag inte se vinnaren Oscar Eriksson rida och det gjorde mig lite depp, men aja.

Börjar nog med Fälttävlan och hoppningen.









|Canon Eos 600 D, Sigma Lens 75-300mm|
Foto och Redigering: Alina Larsen

Uppdatering ... fotoblogg

Hej, jag har fortfarande inte riktigt fått i ordning på bloggen. Kanske kommer att bli något gjort under sommaren. Tänkte i alla fall berätta att jag kommer att ha bloggen till endast fotoblogg och kommer endast att lägga upp bilder jag tagit och så. Så kommer tyvär inte skriva så många inlägg och berätta om min vardag så. Utan jag kommer nog mest använde bloggen för att visa upp bilderna jag tagit. :)

Får se sen om jag har mer tid på sommaren, då kanske det fliker in lite fler inlägg

RSS 2.0